Sunday, July 17, 2011

kampung life

hello beautiful sunday.suka gila bila weekends kan.bila hari ahad boleh berjalan jalan,boleh berpoya poya boleh itu boleh ini.apa sebab?ahad adalah penyebabnya.so siapa yang tak suka hari ahad memang dia agak pelik melainkan dia dari golongan kedah kelantan terengganu.sebenarnya memang dah lama gila plan nak pergi ke kampung member aku sorang ni memandangkan kampung dia betul betul pure kampung walaupun sebenarnya aku pun duduk kampung jugak.for sure memang best gila duduk kampung.boleh mandi sungai,boleh panjat pokok,sejuk aman damai dan yang paling best sekali bila musim buah buahan.kawan aku siap promote suruh kutip buah dekat rumah dia lagi sebab dah terlalu banyak gila buah sampai dia pun tak larat nak kutip dan makan.


 on the way ke bukit bertam.wuhuu dipandu oleh buah hati cik yaya.

orang tengah bahagia memang macam ni.

sampai sampai dekat rumah syida tu terus dia panggil makan kenduri.aku pelik sangat kenduri apa petang petang sebab kami sampai pun dah dekat pukul 6.nak taknak kena ikut jela dia ke rumah tok dia.time tu pulak tengah lapar haha memang langkah kanan sangat la kan.bila sampai tu baru aku tahu yang tok dia buat kenduri durian.sumpah 1st time aku dengar orang buat kenduri durian.pulut dimakan dengan santan dan durian dengan serawa takk pun kuah durian memang mantap!boleh mengundang panas badan dan hilang suara.syida cakap kenduri durian memang selalu buat dekat kampung dia bila sampai musim durian.err boleh tahu la kan betapa banyaknya durian yang diorang ada sampai boleh buat kenduri.

syida tuan tanah.terserlah kasih sayang sorang kakak.hehe.

 hero tira.hero mesti la tunjuk macho kan.yeaahh.

 my bestie.memang dia sudah gian nak memanjat.sebenarnya aku ada jugak panjat pokok tapi serius aku gayat haha walaupun pokok tu tade la tinggi mana pun.okay tak boleh lawan cik yaya aku ni ha.
 hasil kutipan yang tak seberapa.sebenar banyak gilaaaa ni baru sikit je.

 tira,aku dan cik yaya.
 dengan anis pulak!

 them.

 aku kelihatan sangat tembam.oh kenapa begitu =.=







aku memang respect gila dekat yaya sebab bapak punya pro bawak kereta dekat lorong lorong kecik.kalau aku mesti aku keluar kereta suruh orang lain bawak.haha.err bila musim buah ni memang selalu sangat dikaitkan dengan demam.dan ya memang aku dah kena.baru sembuh tapi bakal dijemput demam kembali.


makan rambutan banyak banyak pun boleh menyebabkan hilang suara dan sakit tekak+batuk.
tapi apa boleh buat.benda dah ada mesti la kena pulun laju laju.


terasa macam nak pergi lagi.sumpah best!
ok buuui buuii~

No comments: