Tuesday, April 12, 2011

kejohanan catur LMS

rasa macam nak tukar font pulak.hahaha.kembali pada tajuk asalnya pakcik pakcik makcik makcik sekalian, saya hari ini kena jadi urusetia untuk kejohanan catur peringkat daerah yang berlangsung di sekolah saya sebab saya seorang pelajar paling tua di sekolah saya, jadi segala persiapan dewan dan aturcara kejohanan tersebut diuruskan oleh pelajar pelajar tua iaitu pelajar tingkatan enam atas atau dikenali sebagai senior.kenapa aku jadi skema batak ni ! dan sumpah penat gila bai ! semalam kena siapkan dewan semua pun sampai ke malam baru settle susun meja semua tu.perhh tak dapat nak sangkal lagi lah kepenatan bila kena susun meja sampai 200. yang aku pelik, kenapa bab bab susun meja semua ni perempuan yang kena buat ?! sangat tak puas hati tapi tak apa lah, redha jela kan boleeh . :)



peserta yang mengambil bahagian.


peserta memang dari seluruh larut matang dan selama kiranya dari sekolah sekolah luar semua berkumpul dekat dewan sekolah aku lah. sebenarnya sekolah aku bukannya jadi tuan rumah pun, sekolah lain yang jadi tuan rumah,tapi disebabkan sekolah aku ni sangatlah bermurah hati bagi kejohanan ni berlangsung dekat sekolah aku dan semestinya aku terpaksa skip kelas selama tiga hari berturut turut. sedih gila. game start pukul 8 pagi sampai 5 petang dan aku memang suka sangat duduk dekat sekolah lama lama ni. jeles gila tengok member member kelas balik awal, siap babai babai lagi chewie gila depa bila dapat balik awal.cis!

tapi yang syoknya selama game ni berlangsung, makan minum kami ditanggung sepenuhnya oleh tuan rumah yang menganjurkan kejohanan ni.perhh superb dari pagi sampai ke petang mulut kami tak henti mengunyah sampai aku yang kena jaga result dengan pairing yang kena berulang alik dari atas stage tak larat nak jalan. 1st time aku aku rasa mengah gila nak berjalan dan agak perlahan la jugak aku menapak ke tempat letak result peserta tu.




muka muka tunggu time nak balik walaupun time ni baru je pukul 12 tengah hari.


sempat lagi bukak buku Sejarah Asia.rasa rugi sangat sebab tak masuk kelas belajar.bayangkan tiga hari pulak tu.brapa banyak topik la aku kena catch up balik nanti.dah la bulan depan aku nak exam dah.wuwuwuwu.time time camni lah nak busy pun kaaaaan.saaaaboo je la mira oii.:']


gelagat budin nak balik rumah.lawak gila sepanjang masa gaduh nak balik ja.


kena study untuk mid year exam pulak.huh tinggal lebih kurang tiga minggu lagi.mengejut kot cikgu bagitau yang mid year exam kitorang bulan depan.damn.aku tak prepare apa apa lagi.nota pun serabut macam apa lagi.memang rasa ralat gila lah terlepas kelas selama tiga hari.rasa macam nak menangis dekat mak saya tapi malu,wuwuwuwu.bye!:D


No comments: