Friday, March 4, 2011

dari hati ke hati




time aku sibuk sibuk buat tart nenas dengan mak aku kan, tengah dok syok syok bersembang,bergelak ketawa dengan mak kesayangan aku,tetiba kan terlintas dalam fikiran aku nak bertanya macam mana nak cari pasangan yang sesuai untuk diri kita.HAHA.memang terbaik lah sebab kalau cerita bab bab macam ni dengan mak aku kan,memang aku takkan berani lah nanti aku kena balik punya.gatai nak menikah,umoq baru setahun jagung dah galak.amik kena!tapi hari ni aku tak sangka pulak mak aku boleh open sampai macam ni.hehe mungkin lah sebab aku pun dah bakal melangkah ke alam dewasa kan,mak aku pun paham la kan.:)


aku ; mak mak, sekarang ni kan, macam mana nak cari lelaki yang boleh setia dengan kita?yang baik dengan kita?sebab apa kan, macam susah ja nak cari laki yang betul betul boleh caring dengan kita? kan mak kan??

mak ; ha tu la, orang kata perempuan yang baik untuk laki yang baik. tu la kena wat pangai leklok kit, ni ka dak dok hawaq merata hang tu.[ya kena kat batang hidung sendiri] =,=

aku ; betui dah mak kata lagutu, tapi kan, tara dok jadi baik pun kena main perasaan. apa cita ni??tak syok ar macam ni mak.

mak ; tu la orang kata, hat tu kira nasib la sebab nak cari laki baik la ni bukan senang.nak cari perempuan baik pun sama tak senang jugak.

aku ; hurm ye la bertuah la mak dapat abah.bertuah la kami dapat bapak yang baik..nak cari laki macam abah sekarang memang takkan jumpak dah kot noh?payah dah asa nak jumpak.

mak ; sungguh! bertuah aku noh. HAHAHA.[gelak berdekah dekah]



tak sangka aku boleh pulak aku bawak bersembang dengan mak aku bab bab ni.hehe.tapi betul la apa yang mak aku kata, perempuan yang baik untuk laki yang baik.tapi kan, tara kita dok baik pun kena jugak dipermainkan.betul tak?dalam kita dok setia sampai tak pandang lelaki lain dah, ada jugak dalam diam si dia menyukai perempuan lain.dalam kes macam ni siapa yang mempermainkan siapa?atau cara macam ni hanya untuk membalas dendam yang terkumpul dalam hati?tetiba je macam emo sikit kan?apakah? -___-



memang susah kan nak replace tempat seseorang yang pernah bermaharajalela di dalam hati kita?

tapi dia pulak macam mana?

adakah sama seperti kita?

:)

No comments: