Monday, February 28, 2011

BERALIH ANGIN


sumpah aku sendiri tak percaya aku boleh join senam erobik.perhh mantaaaap bangaaat! seperti sedia maklumnya aku ni memang lah bukan seorang kaki bersenam.tapi Alhamdulillah la jugak kan tergerak hati aku nak bersenam petang petang.selalunya lah aku pergi jogging dekat taman permainan, habis malas pun aku jogging keliling taman perumahan aku ni.habis kuat aku jogging pun tak banyak mana setakat tiga round tiga lorong tanpa henti je pun.ya saya tahu kaki saya tak sekuat pelari malaysia.HAHA.

hari ini pecah rekod la aku rasa sebab selama ni aku tak percaya pun senam erobik mampu membuat aku pecah peluh kalah berjogging.memang la bergerak dekat satu tempat tanpa perlu berlari lari kan tapi itu yang terbaik.memang syok gila dapat berpeluh macam ni.mandi peluh aku.tapi satu je aku macam ralat sikit, tak boleh pergi selalu sangat erobik ni sebab aku selalu balik lewat.alaaa.sedih gila dan satu lagi kalau tinggal senam erobik ni dapat buat badan kita dua kali ganda besaaaarnya.takuuuutt...that why makcik makcik yang bersenam sekali aku tu tak tinggal senaman dorang ni.err..badan dorang pun perhh kalah aku koooott![jeles]

kebaikan senam erobik atau berjogging di petang hari :

--> dapat release tension.

--> dapat berpeluh dengan senang hati.

--> dapat lupakan segala kesedihan.

--> dapat slimkan badan.

--> pecah lemak[ semestinya ]

--> hati terasa lapang.

--> semestinya dapat menjaga kesihatan dalaman.

--> disyorkan kepada sesiapa yang putus cinta HAHA. tak perlu bersedih sedihan, marilah bersenam erobik.Insyaallah dapat mengurangkan sedikit sebanyak rasa gundah gulana di hati.
:)
[ lebih baik kan buat sesuatu yang berfaedah daripada mengurung diri dalam bilik.]



sangat seronok hari ini.

:)


* thanks kat encik google untuk gambar di atas . ahakks ! :P

No comments: