Wednesday, December 15, 2010

Pesanan buat seseorang, pengajaran buat semua orang


Kenapa awak buat macam ni ? Apa yang awak nak sebenarnye ? Awak happy ke bila dapat buat gurl sayangkan awak ? Dalam masa yang sama, awak cari lagi gurl lain. Tak kesian ke dengan semua gurl-gurl tu ? Diorang mungkin bagi hati kat awak sebab awak dah ayat diorang dengan kata-kata manis. Awak dah janji macam-macam dengan diorang.

Awak sayang siapa ? Atau semuanya awak tak sayang. Cuma nak main-main. Atau pun awak nak balas dendam aje. Awak tak akan bahagia. Mungkin ada sedikit puas hati. Tapi sampai bila ? Tak mungkin awak yang bernasib baik selamanya. Satu hari awak akan dapat akibatnya juga.

Saya dah tahu apa yang terselindung, dan apa yang awak buat selama awak minta saya jadi teman hidup awak. Walaupun saya tahu, tapi kenapa saya diamkan aje ? Firstly mesti lah sebab saya sayangkan awak. Memang tak terjangka langsung awak masih lagi macam ni. Ingat dah berubah.

Saya bersyukur sebab saya dapat tahu semua ni. Macam mana dengan gurl-gurl yang lain ? Diorang tahu ke yang awak permainkan diorang ? Awak tak jujur pun. Atau awak ada niat nak kahwin empat ?

Saya percaya yang awak takkan bahagia buat macam tu. Awak tak dapat apa yang awak nak kan ? Kebahagiaan tu bukan bersifat sementara je. Apa yang awak rasa sekarang mungkin cuma keseronokan. Fikirlah balik. Sampai bila ? Manusia tu ada jatuh bangunnya. 

Saya bercakap ikhlas dari hati, saya memang sayangkan awak. Walaupun saya tahu siapa awak sebenarnya. Mungkin saya punya tahap kesabaran yang tinggi. Pesan saya, berubahlah awak. Cukuplah permainkan perasaan perempuan. Awak berhak mendapat kebahagiaan. Bukan dengan cara ni. Berubah lah. .

Andai kita punya jodoh, saya masih boleh menerima awak. Asalkan awak berubah. Allah dah tentukan segalanya buat kita. Lupakanlah kisah silam awak. Belum cukupkah dendam awak terbalas ? Awak sentiasa ada dalam doa saya. Hanya Allah juga yang tahu apa yang terbaik untuk kita.

Saya sayangkan awak. Saya taknak awak pergi lagi jauh. Saya taknak awak sampai sanggup menghampiri yang lebih teruk lagi. Jagalah diri awak. Jagalah iman awak. Jagalah maruah awak. Berubahlah sebelum terlalu lambat. Awak masih punya ruang.

Ikhlas dari saya, gadis yang sudah jatuh sayang pada awak.


*walaweh...wa tak tahan wa cukup sentapp ini cerita.HAHA.alaa syoknye ade pakwe yang betul betul boleh jujur dengan kita kan?yang mengaku kita ni kekasih hati dia kan?payah sangat ke nak mengaku ada pasangan?kata sayang?kalau sayang kenapa buat macam tu?hurmm...confius confiusss...

bagi yang bercintun tu tak termasuk aku,pandai pandailah jaga hati pasangan masing masing kan.jangan nak main main je.bak kata pepatah what goes around comes arounds?err tah betul ke tak aku tak guna kata kata itu HAHA kisah apa aku.









2 comments:

asue_wana said...

mira..sbr ea..msti mira mksdkn 'si dia' kn?? wana knl die kn..kalu btol die,mira sbr yer..wana pn byk tw sal die..so wana just doakn die brubah n xkn mnduaknkn men3kn mn4kn mira ag..huhu..
mira b strong k syg....:)

miera aziz said...

huhu tengs honeyy..ilebiu lah ! hehe mira pun harap macam tu..((:..tengs my honeyy...u are the bestt !