Monday, January 13, 2014

Dear 2014



 Assalamualaikum.

Dah masuk 2014. Tapi lambat nak update pasal new year. So setiap orang ada azam baru bila masuk tahun baru. Aku? Macam biasa, azam tahun lepas bawak mai tahun ni. Hehe. Tapi, setiap tahun mesti ada tambah satu azam lagi. So kenangan 2013 banyak jugak la yang mematangkan aku, mendewasakan aku, membuka mata aku sebab 2013 lah aku baru keluar dari kepompong hidupan di kampung dan alhamdulillah setakat ni aku tak lagi menyimpang ke arah yang bukan bukan.*Blessing. Mungkin jugak dengan iringan mak abah aku yang banyak doa untuk aku yang baik baik,doa aku supaya sentiasa dilindungi sentiasa berada di jalan yang benar dan setakat ni aku takde lagi berkawan atau berjumpa dengan orang orang yang ada niat busuk nak jatuhkan aku,ataupun rosakkan aku. So blessing the ways I are. Sebenarnya banyak jugak kenangan tahun 2013 ni tapi biasalah aku, aku bukannya jenis alert sangat pasal ni semua. Ngee~

  • Gethering 





Aku tak ingat aa ni gethering yang ke berapa sebab tak silap aku sebelum ni pon dah ade gethering bebudak kolej aku so tak silap aku ni gethering main boling sempena perpisahan lecturer yang ngajar kelas aku merangkap guru kelas aku Miss Atul. And this is my 1st time aku main boling balik setelah sekian lamanya aku tinggalkan zaman sekolah. Yela, dulu sekolah ade jugak member member ajak main. Lepas sekolah lepas lah semuanya muahaha. So this gegadis yang selalu bergaduh, kuat sentap, kuat mengumpat,kuat makan dengan aku. Dorang nilah yang berkawan dengan aku. Miss them so much.

  • Work as F&B girls



Ni 1st time jadi kroni F&B layan tetamu di hotel dengan 1000pax. Time ni wedding India tau kitorang layan. Penat tu mesti ada tapi yang pasti pengalaman bekerja tu penting hokey. 

  • Kitchen



I know im not the one of the best student but i keep learning and trying to be the best one of them.


  • Final task- Hawaii BBQ functions






Keletihan, kesusahan, kesenangan, keseronokan, alhamdulillah aku dapat classmates yang sering bertolak ansur, sentiasa bagi peluang, sentiasa bagi pendapat masa final task function. Thanks for giving me a chance to guide our function. I miss you guys badly. Kalau boleh undur masa, aku nak create lagi function tetiap modul. Haha kelas kau. 

So mood tahun 2014 aku nak lebihkan banyak travel dengan family dengan kengkawan sebelum aku tamatkan zaman bujang aku ehh tetibe haha.






































No comments: